چگونه خودروسازان می توانند ضایعات را کاهش دهند
نوشته شده توسط : یک دوست

مبدل ها سپس بدنه ها به صورت مکانیکی خرد می شوند و در نتیجه ضایعات آهن، آلومینیوم و سایر فلزات به دست می آید که در برخی موارد پس از انجام پردازش های اضافی به فروشندگان ضایعات فروخته می شود. فروشندگان قراضه ضایعات را ذوب می کنند و به فلز قابل بازیافت تبدیل می کنند. چگونه او ELV ها یا قطعات یدکی را جمع آوری می کند و زباله ها را مدیریت می کند.

در این محاسبات، فرض بر این بود که یک ELV معمولی دارای وزن متوسط ​​~1 t/ELV است که در آن وزن خالص فولاد 754 کیلوگرم بر ELV است. اگر حداکثر ظرفیت برچیدن و جداسازی کارخانه 4000 تن در هفته باشد، در این صورت 4215 خودرو در هفته قابل پردازش هستند. لازم به ذکر است که از 754 کیلوگرم فولاد، تنها 62.4 کیلوگرم از آن WSS است، در حالی که مابقی فولاد قابل بازیافت است. بنابراین، 6 دستگاه برش پلاسما و 14 دستگاه منبسط کننده برای پردازش 6744 متر مربع WSS برای تولید 40059-77556 متر مربع MSS منبسط شده مورد نیاز است.

جدول 4 تکنیک های مختلف بازیافت را بر اساس وزن فولاد بازیافت شده و انرژی بالقوه و کاهش CO2 مقایسه می کند. اگرچه بازیافت می تواند بیشترین فولاد را بازیافت کند، فرآیند تولید مجدد WSS-MSS می تواند تقریباً به اندازه بازیافت بازیابی شود، اما با صرفه جویی در انرژی و مزایای اقتصادی در مقایسه با بازیافت. این می تواند از انتشار 1.559 کیلوگرم CO2 جلوگیری کند و منجر به صرفه جویی 0.476 USD/kg در هزینه شود. صنعت فولاد انرژی کافی برای تامین انرژی حدود 18 میلیون خانوار را برای یک سال، به صورت سالانه ذخیره می کند. بنابراین، بازیافت‌کنندگان خودروهای فرسوده سالانه حدود 85 میلیون بشکه نفت را ذخیره می‌کنند که در ساخت سایر قطعات استفاده می‌شد. به همین ترتیب، بازیافت خودرو باعث می‌شود 11 میلیون تن فولاد و 800000 فلز غیرآهنی از محل‌های دفن زباله خارج شوند و به مصرف‌کنندگان برگردند.

طبق قانون زباله، تولیدکننده موظف است از جمع‌آوری، بازیافت، بازیافت یا دفع زباله‌های حاصل از محصولات مورد توجه عرضه شده به بازار اطمینان حاصل کند و ضمانت کافی برای این تعهدات داشته باشد. تولید کننده باید تمام هزینه های جمع آوری و تصفیه ضایعات باتری ها و انباشته ها را تقبل کند. تولیدکنندگان همچنین موظفند تمام باتری‌های ضایعاتی و انباشته‌کننده‌های حاصل از باتری‌ها و باتری‌ها را بدون توجه به تاریخی که این باتری‌ها یا انباشته‌ها در بازار عرضه شده‌اند، جمع‌آوری و تصفیه کنند.

این مربوط به محدوده مرزهای بالایی و پایینی است، که در آن حد بالا فرض می‌کند که فولاد برای محصولات ورق فلزی استفاده می‌شود و استانداردهای طراحی زیست محیطی برآورده می‌شوند. این مقادیر هم برای ساخت مجدد و هم برای بازیافت یکسان بودند، زیرا با VSS مطابقت دارند و مستقل از شرایط بازیافت/بازیافت هستند. شاخص E به عنوان میانگین مقادیر ε تعیین شده برای مرزهای بالا و پایین بهره وری برای فرآیند تولید مجدد محاسبه شد. بیشتر ورق ها برای بازیابی فولاد تحت فرآیندهای خرد کردن و ذوب قرار می گیرند یا در محل دفن زباله دفع می شوند. به عنوان جایگزینی برای استفاده مجدد و خرد کردن، می توان از ساخت مجدد برای چرخه مجدد مواد بازیابی شده، مانند WSS، به محصولات با ارزش افزوده استفاده کرد.

علاوه بر این، مشکل قیمت‌گذاری را می‌توان با استفاده از یک مدل برنامه‌ریزی غیرخطی برای توسعه یک تابع عرضه تقریبی برای ELVs با هزینه‌های خرد کردن متغیر برای بهینه‌سازی قیمت‌گذاری با توجه به افزایش هزینه‌های فلزات آهنی و ELV ارزیابی کرد. از این رو، مزایای اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی در بازیابی مواد از وسایل نقلیه پایان عمر وجود دارد. در اینجا، ساخت مجدد ورق فولادی ضایعاتی از ELV ها به ورق فولادی مش مفید برای کاربردهای شکل دهی فلز بر اساس امکان سنجی فنی، اقتصادی و زیست محیطی آن مورد ارزیابی قرار گرفت. یک کارخانه بازسازی با ظرفیت برچیدن بیش از 30171 ELV در سال و ظرفیت بازیابی 1000 متر مربع در روز WSS به عنوان مطالعه موردی استفاده شد. تولید مجدد می تواند به کاهش کلی ~3800 کیلوگرم CO2/ELV و سود اقتصادی ~775 USD/ELV در مقایسه با بازیافت معمولی دست یابد. تقریباً 75 درصد از هزینه برق صنعت از برق تأمین می شود، اما صنعت خودرو همچنین گاز طبیعی، زغال سنگ و کک و همچنین بخار، نفت و پروپان مصرف می کند.

کاهش ضایعات

همچنین تولید کننده موظف است ضایعات و باتری های قابل حمل و باتری خودرو و باتری ها را از شهرداری ها و حمل کننده پسماندهایی که طبق قوانین عمومی با دولت محلی برای بهره برداری از ایستگاه پسماند قرارداد دارد را به صورت رایگان پس بگیرد. تولید کننده EEE و وسیله نقلیه موتوری موظف است باتری یا باتری را در صورتی که در وسیله نقلیه یا وسیله نقلیه موتوری باشد، به صورت رایگان پس بگیرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت ضایعات کاران بازدید نمایید
تولیدکننده همچنین باید میزان باتری و باتری‌هایی را که تولید می‌کند، وارد می‌کند و/یا در بازار استونی عرضه می‌کند، گزارش کند. تولیدکننده نیز باید هر سال گزارش ضایعات را ارائه کند و همچنین باید به صورت فصلی معرفی شود.

در حال حاضر 75 درصد از مواد قابل بازیافت هستند و 25 درصد باقی مانده به محل دفن زباله ختم می شود. خودروهای فرسوده به عنوان بازیافتی ترین محصول مصرفی، سالانه بیش از 14 میلیون تن فولاد در اختیار صنعت فولاد قرار می دهند. قیمت واحدهای اجزای مختلف خارجی در جدول 5 برای استفاده مجدد و ساخت مجدد نشان داده شده است. مقادیر بازسازی با ضرب مساحت در AR (کمترین و بالاترین مقادیر به ترتیب 4.5 و 11.5) و قیمت در هر منطقه (به ترتیب کمترین و بیشترین مقادیر 4.5 و 10 USD/m2) محاسبه شد.

به عنوان مثال، 6.3 و 9 میلیون وسیله نقلیه در سال در اروپا در سال 2009 و 2012 به ترتیب پردازش شده است. این معادل 50 تا 72 میلیون متر مربع WSS در قالب اجزای بیرونی مانند کاپوت، کاپوت، سقف، درهای جلو و عقب و گلگیرها است. با فرض حد بالای تولید MSS، 103 میلیون متر مربع MSS می تواند دوباره ساخته شود، که از تولید 8 میلیون تن فولاد جدید جلوگیری می کند که مربوط به صرفه جویی در هزینه 454 میلیون دلار و کاهش انتشار 1.2 میلیون تن CO2 است. فرآیند بازیافت یک وسیله نقلیه بسیار پیچیده است زیرا قطعات زیادی برای بازیافت و بسیاری از مواد خطرناک برای حذف وجود دارد. به طور خلاصه، این فرآیند با موجودی وسایل نقلیه ورودی برای قطعات آغاز می شود. مایعاتی مانند خنک کننده موتور، روغن، مایع گیربکس، مبرد تهویه مطبوع و بنزین تخلیه و خارج می شوند.

این بخش پتانسیل جهانی برای ساخت مجدد WSS از ELV ها را مورد بحث قرار می دهد. صرفه جویی در مواد ناشی از فرآیند ساخت مجدد پیشنهادی در جدول 2 نشان داده شده است. WSS موجود با این فرض محاسبه شد که به طور متوسط ​​80 متر مربع می توان از هر خودرو بازیابی کرد تا از تولید ~ 698 کیلوگرم VSS جدید جلوگیری شود. ارزش افزوده با ساخت مجدد ورق با این فرض محاسبه شد که 1 متر مربع WSS را می توان به 5.94-11.5 مجدد ساخت.

SI کلی 0.784 به اندازه کافی بالا در نظر گرفته می شود تا نتیجه گیری شود که فرآیند تولید مجدد WSS-MSS پیشنهادی جایگزین مناسبی برای روش های استفاده مجدد و بازیافت است. مواد کامپوزیت را می توان مجددا استفاده کرد و به شکل ورق بدون انبساط دوباره تولید کرد. افزایش بیشتر در پایداری بازیافت وسایل نقلیه را می توان با استفاده از واحدهای برچیدن با ظرفیت بالا با قابلیت ادغام عمودی سازندگان خودرو، سیستم های مدیریت پایان عمر و ادغام افقی واحدهای بازسازی WSS همسو با سیاست های مناسب به دست آورد.

در طی فرآیند بازیافت، باتری ها خرد می شوند، اسید تخلیه می شود و خنثی می شود و پلاستیک و سرب برای بازیافت فشرده و عدل بندی می شوند. باتری های قابل شارژ داخلی نیز می توانند با استفاده از فرآیند حرارتی بازیافت شوند که کادمیوم، نیکل و آهن را بازیافت می کند. کادمیوم بازیافتی برای ساخت باتری های جدید و نیکل و آهن برای ساخت فولاد ضد زنگ استفاده می شود. درست مانند جمع‌آوری زباله، حوزه‌های قضایی مختلف برنامه‌های زباله الکترونیکی و روش‌های متفاوتی برای خلاص شدن از شر تجهیزات دارند. شما می توانید وسایل الکترونیکی استفاده شده خود را به انواع انبارهای شهری، غیرانتفاعی، خرده فروشی و سایر مراکز یا رویدادهای مجموعه ویژه بیاورید.

تولید کننده ملزم به ثبت نام در ثبت نام محصول مورد نظر و معرفی اطلاعات در مورد مقادیر محصولات مورد توجه در بازار و مقادیر زباله تولید شده از محصولات مورد توجه جمع آوری و تصفیه شده است. با ثبت نام محصول مورد توجه باید تمام تولیدکنندگانی که EEE، وسایل نقلیه موتوری و قطعات یدکی، لاستیک‌ها، باتری‌ها و باتری‌ها و/یا پلاستیک کشاورزی را در بازار عرضه می‌کنند، ثبت کنند. مطالعه حاضر یک فرآیند تولید مجدد جدید را برای ادغام با بازیافت ELV پیشنهاد می‌کند که شامل ساخت مجدد WSS از اجزای بیرونی به ورق فولادی مشبک است. انتظار می رود این فرآیند تولید مجدد یک استراتژی آگاهانه از نظر محیط زیست برای کاهش مقدار مواد مفید خرد شده و ارسال به محل دفن زباله باشد، در حالی که مصرف انرژی فرآیند را در مقایسه با بازیافت بسیار کاهش می دهد.

بازیافت خودرو

این امر بازیافت باتری های اسید سرب را آسان می کند زیرا می توانید آنها را به فروشگاهی که باتری جایگزین خریداری می کنید ببرید. با این حال، مراکز رفاهی مدنی یا مراکز بازیافت ممکن است برای اقلام خاص یا برای مقادیر زیاد هزینه دریافت کنند - با مرکز محلی خود تماس بگیرید. هزینه جمع‌آوری کنار حاشیه نیز ممکن است در هزینه‌های زباله‌های خانگی شما لحاظ شود - با ارائه‌دهنده خدمات خود تماس بگیرید. باتری‌های خانگی توسط Wiser در Thetford جمع‌آوری می‌شوند و به یک بازیافت باتری مستقر در بریتانیا ارسال می‌شوند. مواد بازیافتی متفاوت هستند اما تصفیه شده و به کارخانه های تخصصی ارسال می شوند.

برای گزینه‌های بازیافت زباله‌های الکترونیکی، فهرست‌ها/دایرکتوری‌ها را در بالای این صفحه ببینید. برای یافتن یک وب‌سایت برنامه جمع‌آوری تولیدکننده ثبت‌شده، به فهرست برنامه‌های پسماند الکترونیکی ثبت‌شده EGLE مراجعه کنید و درباره برنامه زباله‌های الکترونیکی EGLE در Michigan.gov/EGLEeWaste اطلاعات بیشتری کسب کنید. سیلندرهای گاز فشرده - سیلندرهای گاز فشرده، مانند کپسول‌های پروپان کوچک و بزرگ، خطر انفجار را به همراه دارند و حاوی گاز قابل اشتعال هستند. فهرست‌ها/دایرکتوری‌های بالای این صفحه را برای گزینه‌های مجموعه سیلندرهای گاز فشرده که قابل تعویض برای بازیافت نیستند، ببینید.

کل هزینه عملیاتی فرآیند تولید مجدد 3 تا 10 برابر کمتر از هزینه تولید ASR است. هزینه سرمایه برای خرید تجهیزات جداسازی و مرتب سازی ASR و پرداخت سایر هزینه های سربار 370000 دلار برآورد شد. علاوه بر این، هزینه های انرژی، تعمیر و نگهداری، نیروی کار و بهره می تواند تا 72400 دلار در سال باشد. با فرض درآمد حداقل 169768 دلار آمریکا در سال، سرمایه گذاری را می توان در 3.8 سال بازگرداند، جایی که میانگین عمر تجهیزات 12 تا 15 سال است.

وزن را می توان تنها با جداسازی و تکنولوژی مرتب سازی بهبود یافته به دست آورد. مقدار دقیق انتشار CO2 که توسط یک فرآیند تولید مجدد خاص اجتناب می شود به مقایسه بازسازی WSS-MSS با ساخت ورق فولادی بکر در MSS بستگی دارد. شاخص امکان سنجی زیست محیطی بر اساس یک واحد بازسازی با بهره وری 5750-11132 متر مربع در روز MSS به شرح زیر است. با بازیافت یا ساخت مجدد، و εVSS صرفه جویی در هزینه های زیست محیطی مربوطه است. معادله مشابهی در معادله برای صرفه جویی در CO2 (εCO2؛ kgCO2) داده شده است، که در آن MCO2 مقدار CO2 تولید شده در هر 1 کیلوگرم VSS است. مقدار MVSS برای بازیافت 62.4 کیلوگرم بود (با فرض اینکه WSS برای کاربردهای فولادی مش استفاده می شود).

این بطری ها را می توان خرد کرده و به عنوان الیاف برای پوشش پلی استر کیسه خواب، بالش و کت های لحافی بازیافت کرد. پلاستیک های بازیافتی را می توان برای نرده، مبلمان باغ، ضربه گیر ماشین، کیسه های پلاستیکی، لوله های پی وی سی و کف استفاده کرد. لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، اجاق گاز، خشک کن، ماشین ظرفشویی و توستر را می توان از بین برد. همچنین بازیافت های متخصصی وجود دارند که اقلام پیچیده تری مانند کامپیوتر و تلویزیون را پردازش می کنند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین خریدار باطری خشک کلیک کنید
این بازیافت ها اجزای تجهیزات را برای فروش مجدد یا بازیافت مواد با ارزش جدا می کنند.

تنها در ایالات متحده سالانه تقریباً میلیون‌ها وسیله نقلیه به پایان استفاده خود می‌رسند. این خودروها، اگرچه خارج از کارکرد هستند، اما می توانند با پس دادن فلز و سایر مواد قابل بازیافت موجود در آنها، هدفی داشته باشند. وسایل نقلیه خرد می شوند و محتوای فلز برای بازیافت بازیافت می شود، در حالی که در بسیاری از مناطق، بقیه توسط ماشین برای بازیافت مواد اضافی مانند شیشه و پلاستیک مرتب می شوند. باقیمانده که به عنوان باقی مانده خردکن خودرو شناخته می شود، در محل دفن زباله قرار می گیرد. بقایای خردکن وسایل نقلیه که برای فلز بازیافت نمی شوند حاوی بسیاری از مواد قابل بازیافت دیگر از جمله 30 درصد آن به عنوان پلیمر و 5 تا 10 درصد آن به عنوان فلزات باقی مانده است. بازیافت وسایل نقلیه مدرن تلاش می‌کند تا حد ممکن در بازیافت آن مواد باقیمانده مقرون‌به‌صرفه باشد.





:: موضوعات مرتبط: ضایعات آهن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1019
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: